Neem je deel aan een vakbeurs zoals de B2B-Smaakmarkt of TAVOLA? Wil je jouw product verkopen in streekwinkels of via retail? Een goede voorbereiding op je verkoopgesprek is belangrijk. Je moet de aandacht trekken van de aankoopverantwoordelijke, maar ook een goede deal sluiten. Hier leer je meer over: onderhandeltechnieken, prijsafspraken, staffelkorting, contactopvolging ...
Starten met b2b-verkoop
Sales training
- Sales training
- Herbekijk webinar
B2B-beurstechnieken
Een beursdeelname is kosten- en tijdsintensief. Je haalt dus best het onderste uit de kan. Maak vooraf een draaiboek op, brief en coach je standpersoneel, richt je stand optimaal in, trek de aandacht van potentiële klanten en volg gelegde contacten correct op.
Is jouw bedrijf klaar om de stap over de grens te zetten? Je wil de straal van je werkterrein vergroten. Alleen bots je daarbij letterlijk en figuurlijk op een lands- of taalgrens. Coaching bij je internationalisering tilt je over die grens heen. Je krijgt een antwoord op jouw persoonlijke vragen als:
- Welke mogelijkheden hebben Frankrijk en Wallonië voor mijn bedrijf in petto?
- Hoe start ik met exporteren?
- Welke hordes (BTW, transport- en douanedocumenten, juridische aspecten…) moet ik overwinnen?
- Hoe concretiseer ik mijn projecten op korte termijn?
- Benut ik alle opportuniteiten?
Starten met export naar Frankrijk of Wallonië
Tips & valkuilen
Lessons learned uit het individueel coachingtraject internationalisering van Filière AD-T
Alcoholische dranken
Ben je als drankenproducent klaar om de Franse markt te veroveren? Zowel bij verkoop, als stockage, vervoer, beursdeelnames ... dien je rekening te houden met bijzondere regels en administratie. Denk maar aan accijnzen, de indirecte belastingen op alcoholische dranken. Bereid je exportplannen goed voor met de info van douane-, accijns- en etiketteringsexperts.
Sales pitch
Een onvergetelijke eerste indruk, een voet tussen de deur, je sleutel tot succes ... Kortom: je sales pitch is belangrijk!
B2B-beurstechnieken
Een beursdeelname is kosten- en tijdsintensief. Je haalt dus best het onderste uit de kan. Maak vooraf een draaiboek op, brief en coach je standpersoneel, richt je stand optimaal in, trek de aandacht van potentiële klanten en volg gelegde contacten correct op.
West-Flanders Gateway to Europe