Ontdek hoe je met augmented en virtual reality (AR en VR) digitale informatie integreert in jouw productieproces.
Dit technologielab focust op de implementatie van Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) en game engine functionaliteiten, doorheen de waardeketen in de maakindustrie. Voorbeelden zijn het inzetten van AR voor interne communicatie, ondersteuning van operatoren tijdens het productieproces en voor remote support alsook het gebruik van VR om opleidingen gestandaardiseerd, op maat van de medewerker, aan te bieden zonder de productielijn te beïnvloeden.
Hoe pakt het technologielab AR/VR jouw vraagstuk aan?
“Het ontwikkelen van een interactieve Virtual Reality trainingsomgeving waarbij CAD-bronbestanden gebruikt kunnen worden om virtueel te leren assembleren”
Samen met Dana, Picanol, CNH industrial, Barco en Cronos aan de Leie werd game technologie ingeschakeld om een nieuwe vorm van opleiding te onderzoeken. Een combinatie van een gescande werkomgeving, aangeleverde cad modellen en een interactieve game engine maakte het mogelijk om een virtual reality training framework te prototypen. Hierbij kunnen werknemers virtueel leren assembleren aan de hand van een digital twin van de productielijn.
Interview met Machinebouwer Geert Ostyn vice president Technology & Operations Picanol Group
Interessant voor: opleidingen, operator assistance, virtual design, virtual commissioning, ...
Locatie & partners Locatie: Howest Kortrijk - Digital Arts & Entertainment | |
Kennisinstelling: Howest |
Wat leeft er bij de Fabrieken voor de Toekomst?
Laatste nieuws
Er werd geen gerelateerd nieuws gevonden
Op de agenda
- Inspiratie
Duurzame voedingsverpakking? Goed geselecteerd en gecommuniceerd!
Duurzame voedingsverpakking? Goed geselecteerd en gecommuniceerd!
- Inspiratie
Lunch & Learn: technologie voor werkbaar werk in de gezondheidszorg
Lunch & Learn: technologie voor werkbaar werk in de gezondheidszorg
- Netwerken