Sensorische analyse

Wat vind je klant van je voedingsproduct en hoe ontdek je dit het beste? Kom het te weten tijdens een reeks van twee initiatieworkshops sensorische analyse op 25 oktober en 20 november in Roeselare. 

(Cliquez ici pour le programme en français)

Smaak, geur, kleur, textuur of de verpakking van uw product bepalen of de consument overgaat tot een aankoop of herhaalaankoop. Onder meer op deze criteria wordt uw product vergeleken met dat van uw concurrent. Sensorische analyse helpt u om uw product beter af te stemmen op de voorkeuren van de consument.

Tijdens twee interactieve workshops maakt u kennis met de basisprincipes van sensorische analyse. U kunt een antwoord verwachten op praktische vragen als: 

  • Hoe evalueert u de smaak van voedingsmiddelen?
  • Welke factoren beïnvloeden de smaak van mijn product?
  • Hoe ervaart de consument de smaakeigenschappen?
  • Hoe een product ontwikkelen op maat van de consument?
  • Is er een smaakverschil tussen twee producten?
  • Hoe mijn product vergelijken met andere producten op de markt?

Praktische tips geven u een inzicht in hoe smaaktesten in uw bedrijf uitgevoerd kunnen worden of hoe u de smaakvoorkeur van consumenten kan begrijpen. 

Praktische informatie

  • Workshop 1: 25 oktober, 13.30u tot 17.00u
  • Workshop 2: 20 november, 13.30u tot 17.00u

Deelnemen is gratis, maar het aantal deelnemers is beperkt en inschrijven is dus verplicht via onderstaand webformulier. 
Deze workshops zijn enkel bestemd voor productiebedrijven in de voedingssector. 

Misschien bent u ook geïnteresseerd in: 

Volg ons op Twitter en Facebook

Praktische informatie

Datum en Tijdstip

Donderdag 25 oktober 2018 - 13:30

Locatie

Huis van de Voeding, Spanjestraat 141, 8800 Roeselare

Bijlage

Contact

INSCHRIJVEN/S'INSCRIRE